De achtste dag van onze reis, maandag 5 mei 2014

Datum: 2014-05-05
Schrijver: Wilma en René Verheij

Om 6 uur worden we gewekt en na een goed ontbijt moeten we om half 8 weer bij de bus zijn. We verlaten Beer sheva en gaan op weg naar Ein Gedi via de Sodom Arad weg en dalen van 500 NAP naar -/- 400 NAP. Onderweg stoppen we bij een uitkijkpunt voor een mooi uitzicht over de Dode zee.  Om 10 uur arriveren we bij Ein Gedi het mooiste en grootste natuurpark van Israël. We wandelen naar de David waterval. Daarna gaan we verder richting Qumran.  Hier zijn in 1947 door een herdersjongen de Dode zeerollen ontdekt. Hier kregen we een korte film te zien over de Essenen. En bezochten toen de vindplaats van de Dode zeerollen.  Ook hebben we daar onze lunch gegeten. Toen zijn we naar de Dode zee gereden waar er een aantal van de groep gedreven heeft op het water. En genoten van een modderbad. De overigen hebben in de warmte (42C) toegekeken. Als laatste stoppen we bij Wadi Qelt  kloof en zien daar het klooster van St. Joris. Dit klooster is een eeuwen oud religieus klooster dat in een steile wand van een diepe kloof is uitgehouwen. Daarna rijden we naar Jeruzalem. Hier komen we rond half 5 aan. Als avondafsluiting leest ds. Donselaar nog Lukas 7 vers 36-47 en zongen we Psalm 145 : 6.