Door: Niels en William
4 mei 2010

Dit is de weblog van dag 6

Na het ontbijt begint om tien uur onze kerkdienst op de vierde verdieping van ons hotel. De schapen worden geteld door de predikanten, maar mag het door genade zijn dat we door de HEERE geteld zijn als een schaap van Zijn kudde.
Door: Leen en Jan; Jeroen en Roger
1 mei 2010
Vanuit

Dit is de weblog van dag 5

We konden zowaar een beetje uitslapen. We vertrokken rond negen uur. Echter niet iedereen was fit. Het Egyptisch eten heeft bij een aantal van ons zijn tol geëist. Dus eerst maar gestopt bij een plaatselijke apotheek. Na wat we hebben meegemaakt in Egypte was Aqaba en ons hotel een grote verbetering. Alles ziet er veel netter uit. We maken ten opzichte van gisteren haast een cultuurschok mee.
Door: Chris en Willy Koopman; Hendrik Jan en Judith de Groen
1 mei 2010
Om

Dit is de weblog van dag 4

Om twee uur ’s nachts worden de mensen die de berg Horeb willen beklimmen met gebons op de deur gewekt. In Egypte is dan juist de zomertijd ingegaan. Eigenlijk is het nog maar één uur. Een kort nachtje dus! Na een hete kop koffie gaan we met de bus naar de voet van de berg Horeb bij het Catharina klooster. De bijna onvermijdelijke tassencontrole volgt ook hier. Voorzien van zaklampen vertrekken we met twee gidsen: één voorop en één achteraan als bezemwagen. Wie de klim te zwaar valt, kan de tocht vervolgen op een kameel.